Magyar világzenei kalauz – parasztzene, táncház, folk, jazz, revival, kortárs

Allegro Hungaro

Allegro Hungaro

Icsán és bandája

2017. március 02. - AllegroHungaro

Sose felejtem el, amikor 1972-ben barátaimmal először jártam Széken. Este elmentünk a csipkeszegi táncházba, ahol Ádám István muzsikált a két fiával, ifjú Ádám István "Pityuval" és Ádám Sándor "Sanyival". A székiek kibéreltek az Ungvári család házának földszinti részében egy szobát, ott tartották a táncházat. Hideg volt, s ahogy odaérkeztünk a sötétben, kinyílt az ajtó, és dőlt ki rajta a pára. Bementünk, s valószínűleg elég nagy feltűnést keltettünk, mert akkoriban Székre még nem jártak hosszú hajú, farmernadrágos, beatgenerációs fiatalok. Aki tudott közülünk, beállt táncolni, mi pedig néztük, hogyan muzsikál Icsán és a bandája. Fenn ültek a cigánypadon.

006_halmos_bela_clip_image002_0000.jpg

Ez olyasmi volt, mint amikor valaki nyelvet tanul, s aztán elmegy abba az országba, ahol azt a nyelvet beszélik, és rájön, hogy meg sem tud szólalni. Én is játszottam már széki muzsikát, de amikor Icsánékat megláttam, meghallottam, eltátottam a számat. Lenyűgöző volt! Addig láttunk táncot színpadon, s mi is játszottunk székit táncházban, de a hetvenes években Széken még ereje teljében működött a táncház, s fantasztikus volt, amikor megtapasztaltuk, hogy ez milyen. Az embernek felállt a hátán a szőr, s nagy öröm fogott el minket, hogy rátaláltunk az igazi zenére.

Halmos Béla

A bejegyzés trackback címe:

https://allegrohungaro.blog.hu/api/trackback/id/tr1412788286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása