Magyar világzenei kalauz – parasztzene, táncház, folk, jazz, revival, kortárs

Allegro Hungaro

Allegro Hungaro

Nagyon jó korszak volt

2017. június 21. - AllegroHungaro

berek_kati_sebo_ferenc_halmos_bela_a_25_szinhazban_foto_korniss_peter.jpg

Én nem szeretek azokban a sémákban beszélgetni, amiket a mai napig a politika határoz meg. Amikor Gyurkónak megengedték, hogy csinálja a 25. Színházat, akkor ott olyan szabadság volt, olyan alkotó légkör, hogy a mai napig abból élünk valamennyien. Jordán is, én is, meg mindenki, aki ott volt. A szűk levegővel egyáltalán nem találkoztam, mi akkor már feszegettük a kereteket, ha lehet ilyet mondani. Számomra az nagyon jó korszak volt. A táncház indulása után is öt évbe tellett, amire felocsúdott a BM, hogy már vizsgálni kéne, mi folyik ott. Ez az igazság. Cseh Tamás szűk körben énekelt a Jancsóéknak. Volt egy elit, egymásnak énekeltek. Én nem voltam benne, megmondom őszintén. Lehet, hogy ez most cikinek számít, de én azt mondtam, hogy mi nem protestálunk semmi ellen, hanem csinálunk valamit. És ez is életképesnek bizonyult, pedig arra, hogy lehetetlen a gyerekeket néptánccal szórakoztatni, mindenki megesküdött. Viszont a népzenére speciel, meg a kultúrára soha annyi pénz nem volt, mint akkor. Nem lehetett kiadni bizonyos könyveket, meg cenzúrázták az embert, én viszont nem törtem ebbe az irányba. Lehet, hogy attól is van, hogy nem bölcsész voltam, hanem építészhallgató. Mi megtanultuk, hogy nincs mit pofázni, ha egyszer rosszul van kiszámítva a gerenda. Engem a Pelikán professzor úgy rúgott ki egyszer, hogy egy tizedes jegyet eltévesztettem. Itt nincs mese, nem lehet hadovával kijönni, bejönni. Eleve olyan dolgokkal nem is foglalkoztam, ami csak arról szólt volna, hogy valakit berugdosunk vagy ellenkezünk. Abszolút lefoglalt minket az, hogy a zene milyen gyönyörű meg milyen marha jó és úgy tettünk, mintha azt mindenki szeretné. És emiatt aztán nagyon sokan szerették is. Ilyen politikai akármiben nem vettem részt, már csak azért sem, mert nem volt időnk eljárni olyan helyekre, ahol – mint utóbb kiderült – minden második ember besúgó volt. Nekünk rajzolni kellett rengeteget, éjszakákon keresztül rajzoltunk, rajzoltunk és rajzoltunk. Úgyhogy még az Illés-klubban sem voltam soha.

Sebő Ferenc

Korniss Péter fotóján Sebő Ferenc, Berek Kati és Halmos Béla látható a 25. Színházban.

A bejegyzés trackback címe:

https://allegrohungaro.blog.hu/api/trackback/id/tr2712871156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása